Minusta ei saa nyrkin ja hellan välissä seisovaa kotirouvaa. Olen syntynyt aivan väärällä aikakaudella siihen hommaan ja niin on näköjään miehenikin kun luulee saavansa määrätä tekemiseni. Riita vol. tuhannes!

Istuimme ystävien kanssa takapihamme terassilla helvetin ihanassa kesäauringossa. Otimme siinä samalla olutta ja viiniä, kuka mitäkin. No onhan se toki jännä, että se herkästi menee siihen kupin kaatamiseen kun näkee ystäviä pitkästä aikaa, kyseisiä ystäviä kun olin sattunut näkemään viimeksi milloin lie. Joka tapauksessa päähän se alkoholi menee kun sitä kesäkuumalla kittaa terassilla, vaikkakin omalla sellaisella. No en toki ollut niin kännissä, etten olisi tajunnut lapsia huolehtia, laitoin siis ruoan ja saivat vatsansa ravituksi ja siinä ne pihalla touhusivat koiran kanssa ja kävivät kuka missäkin pyöräilemässä. (meillä ei siis ole enää mitään pieniä mukuloita vaan esimurkkuja, siksipä uskaltauduin myös ottamaan oluttakin peräti perkele, voi miten saatanan paha ihminen olenkaan).

No päivä ja iltahan oli aivan ihana, jaettiin ilot ja murheet, oltiin kovaäänisiä ja naurettiin. Lapset laitettiin pehkuihin, syötettyinä, juotettuina ja lääkittynä. Mutta mitä teki mies kun tuli töistä kotiin. Huomatessaan, että olen ystävien kanssa mahtavassa myötätuulessa, suuttui ja loukkaantui silmin nähden ja antoi sen asian myös tulla julki. Minä EN olisi saanut olla mieheni mielestä ”ankkana päissään”. Minä OLIN UNOHTANUT pestä pyykit ja laittaa astianpesukone pyörimään. Mutta sitähän se mies EI NÄHNYT mitä OLIN TEHNYT! Lapset oli huolehdittu, koti oli muuten siisti, paitsi tiskipöytä ja kodinhoitohuone ja ukollekin oli kaljaa kaapissa. Mutta ei, minä olin ennen kaikkea päissään ja olin unohtanut pestä pyykkiä ja tiskata. Niinpä niin. Saatanan kotirouva oli unohtanut olla kuuliainen perkele!!!

Jumalaton sanasotahan siitä tuli kun ystävät lähti. En tiedä oliko pahinta tässä se, että olin päissään kysymättä lupaa ( vittu lupaa!?!!?) vaiko se, etten ollut huolehtinut huushollista???? En tiedä, mutta jumalauta, ihan oikeasti!?!?! Onko se katkeran miehen merkki, jos loukkaantuu siitä, että rouva on kotona ja omalla terassilla mahtavassa myötätuulessa ja hyvällä tuulella??? Silloin ymmärtäisin loukkaantumisen ja suuttumuksen, jos olisin lähtenyt, kertomatta, tyttöjen kanssa vittu vaikka Leville ryyppäämään, jättänyt lapset huolehtimatta tai talo olisi ollut kuin pommin jäljiltä, SILLOIN JA VASTA SILLOIN olisin ymmärtänyt suuttumuksen ja silloin se olisi ollut myös oikeutettua. Mutta EI TODELLAKAAN tällaisessa tilanteessa, jossa istun kotipihalla kahden harvinaisen ystävän kanssa kesäiltana ja lapset kirmaa iloisena pitkin piennarta. JUMALAUTA SAATANA PERKELE HELEVETTI VITTU! Kiitti mulle riitti tää paska.

 

Kaiken lisäksi ukko ei ymmärtänyt alkuunkaan, mistä syystä minä vuorostaan loukkaannuin hänelle. Hänen mielestään MINÄ en kestä sitä, että asiasta sanotaan ja asiasta huomautetaan. Joo OIKEASTA ASIASTA SAA JA PITÄÄKIN SANOA, mutta nyt ei kyllä TODELLAKAAN ollut aihetta sanoa vittu yhtään mistään. 1. Minä olin kotona 2. Lapset oli hoidettu 3. Talo oli pystyssä 4. Vierailla oli mukavaa. Mistä vitusta se repi sen ASIAN josta sen piti saada mainita ja vielä olla ylpeä siitä että HÄN on oikeassa?????? siitä että 1. minä olin päissään 2. tiskikone ja pyykkikone oli unohtunut laittaa päälle. Kaiken kukkuraksi minun OLISI PITÄNYT kysyä hänen mielipidettään, eli toisin sanoen kysyä lupa, siitä, saanko juoda olutta omalla terassilla ystävien kanssa. NOT!! EI TODELLAKAAN! Vittu kuuluuko minun nöyrtyä ja pyytää anteeksi sitä, että olen OMALLA terassilla ottanut olutta ilman lupaa??????

 

Jumalauta mä pistän ton ukon vielä kärsimään.

 

- saatanan vihainen känkkäränkkä -