Siis. Kun uusioperhe ollaan, se tarkoittaa sitä, että meillä on jokatoinen viikonloppu "vapaata" lapsista. Lapset ovat etävanhempien luona. Niin on siis tänä vkloppuna. Moni ajattelisi varmaan, että onpa mahtavaa kun saa säännöllisesti joka toinen viikonloppu olla rauhassa ja tehdä mitä huvittaa. Joo voishan se niinkin ajatella, ehkä joskus silloin yksinhuoltajana ollessa niin saatoin ajatellakin. Pääsin "rellestämään" kylille ystävien kanssa ja elää vapaata nuoruutta, joo. Mutta ei enää! Joka saakelin kerta niitä lapsia tulee ikävä kun sieltä exän pihalta kurvaa pois ja lapset jää taakse. Tänään vielä enemmän tylsäksi ja tyhjäksi olon tekee se, että ukko on töissä. klo. on 22.50 ja ukko lähti töihin aamulla klo.04.30, sillä reissulla se on edelleen. Noh, ikävän kaipuuta toki helpottaa se, että teini jäi kotiin kun sillä oli kavereiden kanssa sovitut suunnitelmat, mutta ei se silti hälvennä ikävää ja kaipuuta toisia lapsia kohtaan, jotka ei ole tällä hetkellä kotona.

Joo mä tiedän, että mun pitäis oppia nauttimaan tästä hiljaisuudesta ja rauhasta kun se kerta meille joka toinen viikonloppu suodaan, mutta kun en osaa. Tiedän ja tajuan senkin, että se arki on yhtä helvettiä välillä, itkua ja raivoa, mutta ku se on sitä iloa, suukottelua ja halauksiakin. Ja ehkä mun ahdistusta nostaa pintaan myös se, että mulla on jonkin sortin paniikkihäiriö ja kun lapset ei ole kotona niin pelkään vieläkin enemmän sitä, että mä menetän ne jossakin onnettomuudessa. Joo tiedän, että tää on ihan sairasta, mutta minkäs teet. Mä oon mä, ja muuksi en muutu. Rakastan lapsiani ja ukkoani ja nyt marmatan vain mun ahdistustani ja tylsyyttäni tässä perkele, joo joo lässyn lässyn ja blaablaa mitä paskaa taas kirjoitan.

No siis teini jäi kotiin siksi kun sillä oli menoja kavereiden kanssa, mutta tulikin kotiin jo klo.21 ( mikä oli jotain aivan mahtavaa ja ihanaa) joten katsottiin sitten loppuilta elokuvia kahdestaan ja nautittiin siitä ns. laatuajasta keskenään, jota harvoin saa yhden lapsen kanssa nauttia. Jotain hyvää tässäkin illassa sitten kuitenkin oli. Nyt tää masentunu emäntä jää edelleen odottelemaan ukkoa kotiin saapuvaksi ja nauttii yöllisestä saunasta rakkaan kanssa.

No joo en mä aina ole tällanen imelä paska.. laitetaan tääki vuodatus vaikka menkkojen syyksi.

 

ps. Naapurin emäntä tulikin käymään, joten tiedä vaikka sieltä saunasta löydytään me ja ukko unohtuu.. senhän tietää mihin se viime kerrallakin johti.. yhdet vaan otetaan :D.

 

Kiitti ja moro

-Känkkäränkkä-