Hyvin yleisessä tiedossahan on se, että miehet eivät osaa ajatella. Hyvin usein kuulee myös sanottavan, että no ei varmaan ole tajunnu sellaista ottaa huomioon, mutta mutta.. nyt täytyy kyllä hieman ylistää tuota minun maskuliinista puoliskoani, on se kuitenkin loppujen lopuksi ihana mies, vaikka raukka mieheksi joutuikin syntymään, niin kortensa kyllä kantaa kekoon välillä todella kunnioitettavasti ;).

Meillähän siis oli riitaa tässä taannoin ( muutama päivä sitten ) , mutta näin jälkikäteen vasta tajusin (onneksi sentään myöhään kuin ei milloinkaan), että kuinka ukkoseni oli kuin olikin ajatellut minua. Tämä tapahtui sinä päivänä kun päätin olla tavoittamattomissa.. hän oli käynyt kaupassa ja oli ostanut minulle eväät seuraavan päivän iltavuoroa varten, jotta minun ei tarvinnut aamulla vääntäytyä kauppaan ennen työvuoroa. Illalla työvuoron päätteeksi kotona odotti kuuma sauna ja pari saunaolutta. Hän siis oli ajatellut ihan omilla aivoilla tällaiset asiat.

Eilen tuli työkaverin kanssa puheeksi, että olisikohan ukkoseni hoksannut myös tänään ostaa sauanolutta iltavuoron päätteeksi kun tänään minulla on yksi ansaittu vapaa päivä. Tähän mietteeseen työkaveri tokaisi nauraen, etteihän nyt ukot sellaista tajua, varsinkaan jos heillä itsellään ei ole vapaata.. kuka mies nyt osaisi huomioida vaimoaan (tai tyttöystäväänsä) ilman että erikseen ei asiasta mainitse. Niin, olisihan minun pitänyt oikaista asia, mutta en silloin vielä tajunnut ukkokultani tekosia ja nyökyttelin vain vastauksesti ja päästimme molemmat paskaset naurut sille kuinka avuttomia miespuoliset ihmiset ovatkaan, kuinka he tulevatkaan toimeen ilman meitä naisia.

Noh, työvuoro loppui klo.21.30 ja rakas ukkoseni odotteli työpaikan pihalla ( hänellä oli vapaata ja oli omasta tahdostaan halunnut kuskata minut töihin ja kotiin).. Autossa vasta tajuntaani iski se kuinka huomaavainen ukkoseni onkaan kun heti autoon istuttuani ojensi minulle mehua. Hän siis oli ottanut kotoa mukaan mehua minulle, kun tietää niin monen kokemuksen jälkeen kuinka janoinen olen joka saatanan työvuoron jälkeen ( ja väsynyt ja vittuuntunutkin hyvin usein) ja kuinka EN VOI polttaa tupakkaa suu kuivana.. joten minun on aina täytynyt ajaa väsyneenä ja vittuuntuneena puoli tuntia kotiin, jotta saan juotavaa ja sen kauan odotetun röökin suuhuni ja autuaana vedän henkosia syvälle keuhkoihin, jolloin mielikin rauhoittuu ihanasti. Teen siin sellaista työtä, ettei työaikana voi tupakoida. Niin siis.. mieheni ojensi väsyneelle, kuivasuiselle vaimolleen mehua, jotta minä voisin polttaa sen tupakan samantien eikä puolen tunnin päästä. Ihan oikeasti, kuinka monen mies huomioi puolisoaan näinkin paljon? (no ehkä oikeastikin aika monen ;) )... Kotiin päästiin ja mieli oli väsynyt, mutta tyyni, itku siinä meinasi päästä kun huomasin, että mies oli vapaa päivällä pessyt vielä kaikki meidän matot ( 5kpl ).. nii, että mitä vittua minäkään aina valitan, perkele.

 

- häkeltynyt känkkäränkkä -