Kävipäs lauantai aamuna seuraavaa: Olin juuri herännyt klo.09 aikaan ja minä tunnetusti olen erittäin hidas herääjä. Kaipaan rauhaa ja hiljaisuutta ( jota en todellakaan saa koskaan silloin kun lapset ovat kotona ja meillähän lapset herää viim. klo.08 aikaan, joo lomalla, tämän meidän ihanan vammaisemme ansiosta, kouluarkena herätään klo.6-7 ). No siis, aamupalat oli kuitenkin jo syöty ja minäkin olin saanut jo vaatteet päälle, ainakin jonkinlaiset.

Sitten tuli aamuinen puhelinsoitto ystävältä ( hän tietää tarkalleen millainen panikoija olen, joten hän oli suunnitellut puheensa erittäin tarkkaan ja harkiten :D ) . Puhelu alkoi näin: Huomenta, KUUNTELE, me täällä ollaan ajateltu seuraavaa, KUUNTELE ( hän siis päätti jokaisen lauseen sanalla -KUUNTELE jo varalta, koska tiesi minun laittavan hanttiin ja kovasti ). Puhelua kesti noin 30min verran, jossa vuoron perään intimme ja kinastelimme ja sain kuulla sen kaksikymmentä kertaa sanan KUUNTELE. Mutta lopputulos oli se, että: Heidän perhe oli kerännyt kolehtia siihen, että Meidän perhe pääsee Heidän perheen kanssa JukuParkkiin. Mitä Hel....??? Minä, köyhä, masentunut, ahdistus- ja paniikkihäiriöstä kärsivä suurperheen äiti olen lähdössä EXTEMPORE reissulle JukuParkkiin TÄLLAISEN katraan kanssa!?!?!??! Mitä Hel....!!!!! Miten me tähän päädyttiin.

Pikakelaus taaksepäin: Olin vasta jäänyt sairauslomalle uupumuksen vuoksi, rahat menneet kaikkeen muuhun kuin mihin ne alunperin suunniteltiin, suurin osa kesän suunnitelmista menneet perseelleen ja olen itkenyt ahdistustani ja uupumustani. Tämän seurauksena rakas ystäväni, oli ajatellut piristää minua ( itsekin lähes kaiken saman kokeneena) ja päättänyt kerätä rahat meidän perheelle, jotta edes kerran kesässä johonkin päästään. Voihan perkele!!! Onko tällaisia ihmisiä olemassakaan!?! ON :).

Noh, aamu jatkui extempore-reissuista ahdistuvalla äidillä seuraavanlaisesti: No voi vittusaatanaperkele, missä meidän kaikki kassit on, missä lasten uikkarit on? Mitä helvettiä mun pitää ottaa nuille mukaan. (Turbovauhtia pakkaamista, lasten päällä olevien vaatteiden tarkistamista, koiran ulkoilutus, jonka teki mies, laskelmointia, suunnittelua, ai niin, omien vaatteiden vaihto x 10, hiusten suoristus ja LÄHTÖ ) Kokonaisuutenaan aikaa kului 45min ja olimme tienpäällä menossa. Autossa sain pulssini rauhoitettua ja pyytelin nöyränä anteeksi karjumistani ja kiroilua. Ihanaa, meidän perhe lähtee JukuParkkiin, mutta ennen lähtöä kiroillaan ja karjutaan ensin tuhatmiljoonakertaa 45min putkeen kunnes olemme autossa. Tällaisia on nämä meidän lähdöt. Minkäs teet kun olet syntynyt tällaiseksi ahdistelijaksi ja panikoijaksi. Mutta kunnon siedätyshoito on terveellistä. Niinpä niin. Ainakin se ottaa pumpun päälle. Pikkusävärit pitää sydämen käynnissä. Positiivinen ajattelu ennenkaikkea.

Perille päästiin ja olihan lapsilla hauskaa ja minä sain siedätyshoitoa kerrakseen. Sydämen tykytystä, pelkoa, että lapset hukkuu, kaatuu ja lyö päänsä. Lopputuloksena ARMOTON migreeni, mutta lapset nautti, se on pääasia. Kyllähän meno oli välillä kuin villissä lännessä kun grillipaikalla oli elämääkin suurempi meteli meidän poppoolla, olihan siinä kanssaihmisillä seuraamista kun neljä aikuista yrittää pitää kasassa kymmenen lasta, joista kahdeksan on poikia ja vain kaksi tyttöä ( näistä kahdeksasta pojasta kaksi on asperger-poikaa, kolmas monivammainen, neljännellä on tunnepuolen häiriö ja viidennellä vähintääkin diagnosoimaton ADHD ja viides on vilkas 1,5v). Kaikki huutaa äitiä erisuunnilta ( paitsi nuorin, joka iloisesti tanssahteli ympäriinsä) ja ystävä huutelee miehelleen, joka kysyy makkaroiden määrästä, että: Neljä aikuista ja kymmenen lasta, neljä aikuista ja kymmenen lasta, laskee siitä nyt niiden makkaroiden määrä. Voi jeesus. Olihan meillä elämää ja naurua ja kanssaihmisillä ihmettelmistä (varmaan olivat kauhuissaan :D ). Perkele, uskallampa väittää, ettei kovinkaan moni kykenisi tähän mihin me kyetään ja vielä nauttia tästä elämästä niin kuin me nautitaan. Leijonaemot-nimike on niiiin tarkoitettu vain harvoille ja valituille ja me TODELLAKIN ollaan ansaittu se.

 

- Känkkäränkkäinen Leijonaemo -