Miten se aina meneekin niin, että kun toivoo ja odottaa niin ei tärppää ja kun ei toivo eikä odota niin tärppää. Mutta miten voit olla toivomatta kun ensin annetaan pieni toivon kipinä ja sitten se puhalletaan raa`asti pois?!?

Niin, olemme ukkorakkaan kanssa toivoneet ja yrittäneet saada lasta kauan, mutta aina on saanut pettyä... mutta mutta.. kaiken tämän perseelleen menneen kesän aikana, nyt sitten, kuukautiset päättivät odotuttaa itseään kaksi viikkoa, KAKSI VIIKKOA saatana.. miten voit olla jo toivomatta tuossa ajassa? Kunnes ne sitten päättivät alkaa tänään. Niinpä niin, Elämä on.. vittu.. Väkisinkin herää hieman epäilys tuon meidän Yläkerran Herran huumorintajusta.. on se aika härsiä perkele, täytyy myöntää.

Nooh, kaiken tämän sekoilun ja hulluuden partaalla olemisen takana on kuin onkin (mitä luultavimmin) somaattinen ongelma. Kilpirauhasen vajaatoiminta. Mun TSH arvo on puolessa vuodessa kohonnut 0,89 -> 3,87. Tosin minun työterveyslääkärin mukaan arvo on normaali ja minun on vain hyväksyttävä se tosiasia että minulla on keskivaikea masennus eikä kilpirauhasen vajaatoiminta. No johan on perkele. Minähän EN VAIN TYYDY siihen, että mulla on masennus. Jos minulla olisi oikeasti keskivaikea masennus, niin jaksaisinko TODELLA kirjoitella blogia ja vuodattaa paskaa olotilaani!?! EN!!! Oikeasti syvän masennuksen vuosia sitten sairastaneena, tiedän tasan tarkkaan mistä puhun. Silloin ei todellakaan istuskella koneen ääressä kirjoittelemassa vaan taistellaan sitä pusertavaa voimaa vastaan, joka pakottaa sinut olemaan sängynpohjalla pääsemättä sieltä ylös. Tuntematta mitään muuta kuin tuskaista tyhjyyttä rinnassa.. sitä se on, olla oikeasti masentunut.. silloin ei todellakaan toivota yhtään mitään, kun toivoa ei kertakaikkiaan ole.

Minähän EN anna periksi, olen tottunut olemaan se helvetin vaikea äiti kun olen taistellut lapseni puolesta, minä todellakin pystyn vastaanottamaan sen helvetin vaikean asiakkaan/potilaan tittelin kun kyse on minun hyvinvoinnista ja oikeasta hoidosta. Minähän EN siis TYYDY olemaan keskivaikeasti masentunut vaan oireeni johtuvat kilpirauhasen vajaatoiminnasta. Se selittäisi myös lapsettomuuden, kuukautiskierron häiriöt, ylipainon, muistamattomuuden ja hajamielisyyden ja sen hulluuden partaalla olevan tunteen kun et saatana muista mitään yhtään mistään ja sen, kun toljotat tyhjyyteen muistamatta miksi sinne toljotat ja seisot tumput suorina idiootin näköisenä kaupassa, muistamatta mitä varten sinne menit. Jos olisin "vain" masentunut, minä en edes olisi siellä kaupassa perkele.

Niin, että ootahan vain Yläkerran Herra, vielä minä sinulle näytän ja selviän tästä kaikesta paskasta mitä jaksat aika ajoin niskaani kaataa.. Olen selvinnyt syvästä masennuksesta, lapseni sairauksista, olen omasta mielestäni kasvattanut lapseni hyvin ja tukenut vammaistani kantamaan itsensä saatanan hyvin, olen selvinnyt helvetillisestä avioerosta ja uuden liiton riidoista ( miehelleni helvetin suuri kiitos siitä, että on jaksanut ymmärtää oikkujani, jotka muuten myös voivat liittyä kilpirauhasen vajaatoimintaan), olen selvinnyt joka kuukausi pettymyksistä kun kuukautiset alkoivat sittenkin ( vaikka kuinka sinä, yläkerran Herra, olet yrittänyt leikkiä kustannuksellani ja antanut turhaa toivoa) Joten, Miksi En Selviäsi myös tästäkin kesästä ja saisin vielä oireisiini oikeanlaisen hoidon... olkoon sitten vaikka kuinka keskivaikea masennus, mutta on minulla sen lisäksi jumalauta somaattinenkin ongelma ja siihen on puututtava, piste.

- ahdistunut ja kiukkuinen, mutta ei masentunut känkkäränkkä -