Kävin piiiitkästä aikaa ystävän luona saunomassa.. tai no tää tyttöjen ilta oli sovittu n. puoli vuotta etukäteen, jotta varmasti saadaan kalenterit sovitettua yhteen. Meitä siis oli viis naista enempi tai vähempi päissään ja mitä siitä tulee. No mahtava karaoke ilta tietenkin. Saatana :D... meistä kukaan ei sitten osaa laulaa, ei sitten pätkääkään, mutta viinan voimalla jokainen meistä oli jumalattoman upea, vähintäänkin talentin tai idolsin finalistin veroinen, ellei parempi. Hiomattomia timantteja suorastaan. Olihan se ihanaa, saunottiin, naurettiin, itkettiin, laulettiin.. vedettiin tupakkaa ja kaljaa niin paljon kuin sielu sieti, tässä tapauksessa keuhkot ja maksa. Aamulla tiesi juhlineensa ja laulaneensa ( karjuneensa ). Tuli siitä vallan viskibasson käheästä äänestä oikea tallennekin nauhalle.. no niitä videoita en youtubeen laittais, vaikka vähintäänkin sieltä yhtä hirveitä versioita löytyy la isla la bonitasta... miehelle lauloin: Mulla voi mennä tänään myöhään ja TOTTAKAI se lähetettiin ukkorakkaalle viestinä, tottakai. No onneks sillä on huumoria... vai onko ;) ?

 

Ukko tuli kiltisti hakemaan sopivassa myötätuulessa olevaa rouvaansa kotiin puolen yön jälkeen. Mitäpä sitä rouvalle porisemaan muuta kuin autoista. Innoissaan hän ilmoitti, ettei meidän autossa ole mitään vikaa, oli kuulemma käynyt luetuttamassa vikakoodit. No sehän hienoo, mutta miksi sitten tuossa kojelaudassa edelleen paistaa tuo keltainen lamppu?? No sen kuulemma kuuluu paistaa.. johon minä hyvässä humalatilassa päätin loukkaantua moisesta solvauksesta. Ukkohan piti mua ihan ääliönä, vaikka olen nainen, se ei tarkoita sitä, etten ymmärrä yksinkertaista asiaa. Jos kojelaudassa palaa jonkin merkki keltaisella ( tässä tapauksessa lamppu ja auton tietokone ilmoittaa, edelleen, että oikea etuvalo ei toimi) niin eikö se saatana silloin tarkoita sitä, että jokinhan siinä autossa mättää. EI, ei ukon mielestä. Kaikki on ok ja valon kuuluu palaa.. nyt hän korotti minulle takaisin ääntä, johon minä jo hyvästi kiihtyneessä mielentilassa sanomaan, että johan on saatana, pidätkö sä mua noin tyhmänä.. kiitos.. tänä iltana et ainakaan saa pillua... Ukko meni hiljaseks. Se raukka oli taas pihalla kuin lumiukko.

No yrittihän se kotona raukka keskustella sievästi ja varovaisesti, että mistä päin nyt tuulee kun nuin jyrkkä ja äkkipikainen olin, mutta mun ylpeys ei antanut periksi samalle iltaa, vaan menin ärtyneenä ja helvetin päissään nukkumaan. Opetus: Älä ikinä ärsytä (edes tiedostamattasi) sellaista emäntää, joka on jo perusluonteeltaan tulinen, ja sen päälle vielä hyvässä kännitilassa. Voit joutua kokemaan olosi erittäin lumiukoksi.

 

- en enää koskaan juo, kunnes jälleen juon - Känkkäränkkä